Met een dagtekening van 12 september 2017 zijn dwangbevelen verzonden. Deze dwangbevelen hebben betrekking op de aanslagen voor het beheersgebied van GBLT.

Wanneer ontvangt u een dwangbevel?
U ontvangt een dwangbevel als u het openstaande aanslagbedrag en/of de aanmaningskosten niet binnen 14 dagen na dagtekening van de aanmaning hebt betaald. Het eerste dwangbevel wordt u meestal per post toegestuurd. Kosten van dit dwangbevel zijn minimaal € 40,00. Als u niet betaalt, wordt het dwangbevel opnieuw betekend (hernieuwd bevel). Nu niet meer per post maar door de belastingdeurwaarder. Ook hier zijn weer extra kosten aan verbonden. Binnen twee dagen na betekeningsdatum moet het dwangbevel zijn betaald (kosten en het aanslagbedrag).

De betalingen zijn bijgewerkt tot en met 4 september 2017 (mits voorzien van het juiste opgegeven betaalkenmerk). Het kan dus zijn dat de betaling en het dwangbevel elkaar hebben gekruist. Wanneer de betaling vóór 12 september 2017 door GBLT ontvangen is, worden de dwangbevelkosten automatisch door ons belastingsysteem afgeboekt en kan het dwangbevel als niet verzonden worden beschouwd.

Telefonische bereikbaarheid
Het kan mogelijk zijn dat u niet direct geholpen kunt worden omdat al onze medewerkers in gesprek zijn. Probeer het op een later tijdstip dan nog een keer. Via de services van Mijn Loket kunt u zelf al veel zaken regelen, waaronder het indienen van een bezwaar of het aanvragen van een betalingsregeling.

Kunt u bezwaar maken tegen de kosten van een dwangbevel?
Tegen door GBLT in rekening gebrachte dwangbevelkosten kan bezwaar worden gemaakt. Dit moet u doen binnen een termijn van zes weken na dagtekening van het dwangbevel. Ga naar de veel gestelde vragen voor meer informatie over bezwaar maken en betalen.

Regel uw belastingzaken via Mijn Loket
Via de services van Mijn Loket kunt u vele zaken zelf regelen. Zo vindt u in Mijn Loket een overzicht van de aanslagen op uw naam en welk bedrag er nog open staat. U kunt betalen via Ideal. U kunt een machtiging verstrekken om nieuwe aanslagen automatisch te laten incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer. U kunt uitstel van betaling aanvragen en een bezwaar indienen. Meer weten? Ga naar Mijn Loket en log in met uw DigiD.

Ook liever uw aanslagbiljet digitaal ontvangen?
Dat kan via de Berichtenbox van MijnOverheid. Kijk voor meer informatie op www.mijnoverheid.n l.

 

Mijn Loket

Mijn Loket

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Contact

Contact

GBLT op Twitter

17 november om 12:21
@bo_amazyan Excuus! Het juiste telefoonnummer is 088-064 55 55. Vr. gr. ^SC
17 november om 12:16
@bo_amazyan Ik adviseer u om telefonisch contact met ons op te nemen via telefoonnummer 088-064 555. Mijn collega h… https://t.co/dYIqLFZ0hn
17 november om 00:25
Yes! Wij hebben sinds woensdag 15 nov. een nieuwe telefooncentrale. Zo kunnen we u nog beter en sneller helpen met… https://t.co/D41c4ViZEg