Met een dagtekening van 5 december 2017 zijn dwangbevelen verzonden. Deze dwangbevelen hebben betrekking op de aanslagen voor het beheersgebied van GBLT.

Wanneer ontvangt u een dwangbevel?
U ontvangt een dwangbevel als u het openstaande aanslagbedrag en/of de aanmaningskosten niet binnen 14 dagen na dagtekening van de aanmaning hebt betaald. Het eerste dwangbevel wordt u meestal per post toegestuurd. Kosten van dit dwangbevel zijn minimaal € 40,00. Als u niet betaalt, wordt het dwangbevel opnieuw betekend (hernieuwd bevel). Nu niet meer per post maar door de belastingdeurwaarder. Ook hier zijn weer extra kosten aan verbonden. Binnen twee dagen na betekeningsdatum moet het dwangbevel zijn betaald (kosten en het aanslagbedrag).

De betalingen zijn bijgewerkt tot en met 27 november 2017 (mits voorzien van het juiste opgegeven betaalkenmerk). Het kan dus zijn dat de betaling en het dwangbevel elkaar hebben gekruist. Wanneer de betaling vóór 5 december 2017door GBLT ontvangen is, worden de dwangbevelkosten automatisch door ons belastingsysteem afgeboekt en kan het dwangbevel als niet verzonden worden beschouwd.

Telefonische bereikbaarheid
Het kan mogelijk zijn dat u niet direct geholpen kunt worden omdat al onze medewerkers in gesprek zijn. Probeer het op een later tijdstip dan nog een keer. Via de services van Mijn Loket kunt u zelf al veel zaken regelen, waaronder het indienen van een bezwaar of het aanvragen van een betalingsregeling.

Kunt u bezwaar maken tegen de kosten van een dwangbevel?
Tegen door GBLT in rekening gebrachte dwangbevelkosten kan bezwaar worden gemaakt. Dit moet u doen binnen een termijn van zes weken na dagtekening van het dwangbevel. Ga naar de veel gestelde vragen voor meer informatie over bezwaar maken en betalen.

Regel uw belastingzaken via Mijn Loket
Via de services van Mijn Loket kunt u vele zaken zelf regelen. Zo vindt u in Mijn Loket een overzicht van de aanslagen op uw naam en welk bedrag er nog open staat. U kunt betalen via Ideal. U kunt een machtiging verstrekken om nieuwe aanslagen automatisch te laten incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer. U kunt uitstel van betaling aanvragen en een bezwaar indienen. Meer weten? Ga naar Mijn Loket en log in met uw DigiD.

Ook liever uw aanslagbiljet digitaal ontvangen?
Dat kan via de Berichtenbox van MijnOverheid. Kijk voor meer informatie op www.mijnoverheid.nl .

 

Mijn Loket

Mijn Loket

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Contact

Contact

GBLT op Twitter

14 december om 16:22
@lavender7919 U kunt kwijtschelding aanvragen bij de gemeente Enschede. GBLT krijgt de gegevens van de gemeente aangeleverd. Vr. gr. ^JB
13 december om 11:31
@LauraMckRock Graag even contact opnemen met ons KCC 088 0645555, dan kijkt mijn collega even met u mee of dit klopt ^NW
13 december om 11:29
@renoreolinda Please contact my colleague by phone: 0880645555. He/she can help you and see what is possible. Kind regards, ^NW