Deze week stuurt GBLT dwangbevelen. De datum van deze dwangbevelen is 12 juni 2018. Hebt u een dwangebevel ontvangen? Lees hieronder wat u moet doen om de betaling in orde te maken. 

Wanneer ontvangt u een dwangbevel?
U ontvangt een dwangbevel als u het openstaande aanslagbedrag en/of de aanmaningskosten niet binnen 14 dagen na dagtekening van de aanmaning heeft betaald. De betalingen zijn bijgewerkt tot en met 4 juni 2018 (mits voorzien van het juist opgegeven betaalkenmerk). Het kan zijn dat de betaling en het dwangbevel elkaar hebben gekruist.

Wanneer betaalt u een dwangbevel?
Binnen twee dagen na betekeningsdatum moet het dwangbevel zijn betaald (kosten en het aanslagbedrag). Als GBLT de betaling vóór 12 juni 2018 heeft ontvangen, vervallen de dwangbevelkosten en kan het dwangbevel als niet verzonden worden beschouwd. De betaalgegevens van GBLT leest u hier.

Wat gebeurt er als u niet betaalt?
Het eerste dwangbevel ontvangt u meestal per post. Kosten van dit dwangbevel zijn minimaal € 41,00. Als u niet betaalt, wordt het dwangbevel opnieuw betekend (hernieuwd bevel). Dit gebeurt nu niet meer per post, maar door de belastingdeurwaarder. Ook hier zijn extra kosten aan verbonden.

Bent u het niet eens met een dwangbevel?
Als u het niet eens bent met het dwangbevel, dan kunt u bezwaar maken. Dit moet u doen binnen een termijn van zes weken na dagtekening van het dwangbevel. Ga naar de veel gestelde vragen voor meer informatie over bezwaar maken en betalen.

Uw belastingzaken via Mijn Loket regelen?
Via de services van Mijn Loket kunt u veel zelf regelen. Zo vindt u in Mijn Loket een overzicht van de aanslagen op uw naam en welk bedrag er nog open staat. U kunt betalen via Ideal. U kunt een machtiging verstrekken om nieuwe aanslagen automatisch te laten afschrijven van het door u opgegeven rekeningnummer. U kunt uitstel van betaling aanvragen, een bezwaar indienen of een betalingsregeling aanvragen. Meer weten? Ga naar Mijn Loket en log in met uw DigiD.

Hebt u vragen?
Als u vragen hebt, kunt telefonisch contact opnemen met de medewerkers van ons Klantcontactcentrum via het nummer 088 - 064 55 55. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Wij helpen u graag.

Mijn Loket

Mijn Loket

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Contact

Contact

GBLT op Twitter

20 juni om 14:51
@Dolphins1981 Uw bankrekeningnummer wijzigen kan ook schriftelijk. U kunt de brief sturen naar GBLT, Postbus 1098,… https://t.co/NCCk6ky9hW
20 juni om 14:33
@willempieterson Uit veiligheidsoverweging hebben wij geen mail adres. Ik wil u adviseren nogmaals te bellen, mijn… https://t.co/r0mL3PjnJA
20 juni om 14:31
@landbewoner Via twitter kan ik u gegevens niet inzien. Ik wil u adviseren even te bellen met ons KCC om even te ch… https://t.co/erSQWrBlzH