Met een dagtekening van 31 juli 2018 zijn dwangbevelen verzonden. Deze dwangbevelen hebben betrekking op de aanslagen voor het beheersgebied van GBLT.

Wanneer ontvangt u een dwangbevel?
U ontvangt een dwangbevel als u het openstaande aanslagbedrag en/of de aanmaningskosten niet binnen 14 dagen na dagtekening van de aanmaning heeft betaald. De betalingen zijn bijgewerkt tot en met 24 juli 2018 (mits voorzien van het juiste opgegeven betaalkenmerk). Het kan dus zijn dat de betaling en het dwangbevel elkaar hebben gekruist.

Wanneer betaalt u een dwangbevel?
Binnen twee dagen na betekeningsdatum moet het dwangbevel zijn betaald (kosten en het aanslagbedrag). Als GBLT de betaling vóór 31 juli 2018 heeft ontvangen, vervallen de dwangbevelkosten en kan het dwangbevel als niet verzonden worden beschouwd. De betaalgegevens van GBLT leest u hier.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Het eerste dwangbevel ontvangt u meestal per post. Kosten van dit dwangbevel zijn minimaal  € 41,00. Als u niet betaalt, wordt het dwangbevel opnieuw betekend (hernieuwd bevel). Dit gebeurt nu niet meer per post, maar door de belastingdeurwaarder. Ook hier zijn weer extra kosten aan verbonden.

Bent u het niet eens met een dwangbevel?
Als u het niet eens bent met het dwangbevel kunt u bezwaar maken. Dit moet u doen binnen een termijn van zes weken na dagtekening van het dwangbevel. Ga naar de veel gestelde vragen voor meer informatie over bezwaar maken en betalen.

Uw belastingzaken via Mijn Loket regelen?
Via de services van Mijn Loket kunt u veel zelf regelen. Zo vindt u in Mijn Loket een overzicht van de aanslagen op uw naam en welk bedrag er nog open staat. U kunt betalen via Ideal. U kunt een machtiging verstrekken om nieuwe aanslagen automatisch te laten afschrijven van het door u opgegeven rekeningnummer. U kunt uitstel van betaling aanvragen, een bezwaar indienen of een betalingsregeling aanvragen. Meer weten? Ga naar Mijn Loket en log in met uw DigiD.

Hebt u vragen?
U kunt telefonisch contact opnemen met de medewerkers van ons Klantencontactcentrum via het nummer 088 - 064 55 55 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Mijn Loket

Mijn Loket

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Contact

Contact

GBLT op Twitter

15 augustus om 10:25
@IsmaelUysal Dat is een vreemde uitspraak want wij hebben inderdaad geen e-mailadres om dezelfde reden als DM. U ku… https://t.co/MhR9NfFhrn
13 augustus om 13:50
@shadowwalker59 Excuses voor het ongemak, de problemen zijn verholpen.^NW
13 augustus om 13:49
@shd68 Excuses voor het ongemak, de problemen zijn weer opgelost. NW