U ontvangt een dwangbevel van GBLT als u niet op tijd betaalt
U ontvangt een dwangbevel als u het openstaande aanslagbedrag en/of de aanmaningskosten niet binnen 14 dagen na dagtekening van de aanmaning heeft betaald.

U moet een dwangbevel binnen twee dagen na de datum op de brief hebben betaald
Heeft GBLT uw betaling ontvangen vóór de dagtekening van het dwangbevel? Dan vervallen de dwangbevelkosten en kunt u het dwangbevel als niet verzonden beschouwen. Gebruik bij het betalen het kenmerk dat op uw aanslagbiljet staat.

Als u niet betaalt, betekent dit extra kosten voor u en een bezoek door een deurwaarder
Het eerste dwangbevel ontvangt u per post. Kosten van dit dwangbevel zijn minimaal € 41,00. Betaalt u niet? Dan wordt het dwangbevel opnieuw betekend en dat noemen wij een hernieuwd bevel. Dit gebeurt nu niet meer per post, maar door de belastingdeurwaarder. Ook hier zijn extra kosten aan verbonden.

Als u het niet eens bent met het dwangbevel kunt u bezwaar maken
Dit moet u doen binnen een termijn van zes weken na dagtekening van het dwangbevel. Wilt u tijdens de behandeling van uw bezwaar uitstel van betaling? Dan moet u dit aangeven als u bezwaar maakt. Anders moet het nog openstaande bedrag binnen twee dagen betaald zijn.

Wanneer u dit bedrag niet kunt betalen, denken wij graag met u mee
Zo komt u mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding of een betalingsregeling. U moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat GBLT kwijtschelding of een betalingsregeling toezegt.

Regel uw belastingzaken zelf via Mijn Loket

De voordelen van Mijn Loket:

  • U vindt een overzicht van de aanslagen op uw naam en welk bedrag er nog open staat.
  • U kun betalen. Regel betalen via iDEAL. Of geef uw toestemming en betaal automatisch in delen via automatische incasso.
  • U kunt bezwaar indienen.
  • U kunt kwijtschelding aanvragen.

Meer weten? Ga naar Mijn Loket en log in met uw DigiD.

Mijn Loket

Mijn Loket

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Contact

Contact

GBLT op Twitter

11 december om 15:40
@ninikins Via Twitter kan ik niet met u meekijken, u kunt contact opnemen met ons KCC 088 0645555 mijn collega kijk… https://t.co/04baKm8O46
06 december om 16:39
@koersw @avrotrosradar @Consumentenbond @kanniewaarzijn Wij willen u graag helpen. Als u het niet eens bent met de… https://t.co/0cmML0QBrw
05 december om 13:50
@koersw @avrotrosradar @Consumentenbond @kanniewaarzijn Wat is uw vraag? Ik help u graag verder. met vriendelijke groet, ^PT